sobota, 25 kwietnia 2020

Czy być w czyimś życiu,
Znaczy: być tu teraz?
Czy może w przeszłości być echem,
W czyjejś głowie?
Mieszkać w tym samym domu, na tej samej ulicy?
Mówić 'Dzień Dobry.' na tym samym chodniku?
A może tę samą krew w żyłach mieć trzeba,
Jedne barwy rodzinne na swym herbie nosić?
Czy raczej mieć wspólne myśli,
Niczym kod genetyczny serca?
Czasami warto wyjechać daleko, na chwilę,
By spojrzeć na wszystkich z góry,
I dowiedzieć się o sobie więcej,
Niż mówią inni.
Nie każdy, kto nosi imię moje,
Jest mi bratem.
Niekiedy słowa więcej ważą niż uczynki,
Czyje milczenie jest mi złotem ponad srebro?
Wystarczy być duchem ze starego listu,
By być ze mną zawsze, gdziekolwiek się udam.
Komu rękę podać na zgodę, a komu na drogę?
Jestem wdzięczny za wszystkie blizny,
Na moim obrazie sprzed lat.
Dzięki nim wiem kim jestem i kim mogę zostać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz